Palačinky - popis pracovního postupu

Během pátečního českého jazyka jsme zabrousili do slohu, kde nás čekalo téma "popis pracovního postupu". Po rozdělení do tříčlenných skupinek měli žáci za úkol sepsat ingredience a dále i jednotlivé kroky, jak bychom měli postupovat při výrobě palačinek. To jsme si následně vyzkoušeli také v praxi ve školní kuchyňce.
Než jsme se pustili do vaření, při společné kontrole jsme narazili na odchylky v receptech. Někdo zaměnil potřebné suroviny, jiní vypustili některý z důležitých kroků - jeden tým by zapomněl palačinky usmažit. Proto jsme se odklonili od původního plánu udělat "dezert" dle receptů skupinek, ale pustili jsme se do kuchtění podle "originálu".
Děti si samy rozdělily, co kdo bude dělat, nicméně každý si vyzkoušel usmažit svou vlastní palačinku a také si ji ozdobit. Všichni se olizovali až za ušima, takže praktická část se zaručeně povedla! V závěřu jsme zhodnotili, že zapsat jednotlivé kroky postupu práce tak, abychom nic neopomenuli, je náročnější, než jsme si mysleli. Příště si určitě dáme větší pozor! A jak to vypadalo v kuchyňce při akci, posuďte sami... (fotky budou přídány v průběhu týdne)
Tělocvik na pláži?
Je to možné, teplé červnové počasí nás inspirovalo k vyzkoušení typicky letního sportu jakým je plážový volejbal.
Blíž k přírodě v hodinách přířodopisu
V květnu jsme se v hodině přírodopisu vydali lovit živočichy v našem školním jezírku
Jaro žákyně 7. A přivítaly prací venku
Pěkné počasí nás vylákalo ven, před školou jsme s dívkami vysadily odkvetlé cibuloviny, ošetřily stávající trvalkové záhony a vyzkoušely si stříhání stromků.
Poznej a chraň - 7. A máme nový i třídní keř
Kromě nového ovocného stromu, má naše třída v péči i ovocný keř.
Jak to jde dívkám v pracovních činnostech
Protože nám letos počasí přeje, kombinujeme práci na zahradě s prací v dílnách.