Matematika hrou

To, že by výuka na 1. stupni měla být postavena především na názorném příkladu, věděl už J.A. Komenský. V současné době se její principy odráží i v Hejného metodách výuky matematiky. Logické myšlení, návaznost, matematická představivost, názorné pomůcky při výuce, matematika v praxi ( autobus, krokování), hravá matematika, práce ve dvojicích či ve skupinách, procvičování na interaktivní tabuli.
Pro malém děti jsou nejbližším a vůbec prvním prvkem názoru jejich vlastní prsty na rukou. Na nich začínají počítat již v mateřské škole. Také my si v matematice pomáháme názorem. Dnes jsme využili naše oblíbené kostky. Sčítali jsme je, odčítali a dočítali jejich počet do 8. Posledním úkolem bylo: použij všech 8 kostek k sestavení či vystavění toho, co tě napadne...A výsledek? Nápadů byla spousta, jeden lepší než druhý, co říkáte?
Fotogalerie
Den Země 5. B - jak jinak než v přírodě!
V pátek 25. dubna jsme s naší třídou 5.B oslavili Den Země tak, jak se sluší a patří – v přírodě. Vydali jsme se na delší procházku, během které jsme nejen poznávali okolí našeho města, ale také pomáhali přírodě. Během cesty jsme sbírali odpadky, které do lesa ani na louku rozhodně nepatří.