Skvělý výlet Kaktusové 3. A

Ve čtvrtek 12. června 2025 jsme se vlakem vydali na školní výlet do Přerova.
Již krátce po sedmé hodině ranní začal den plný skvělých zážitků, a to zoufalstvím paní učitelky, že nemá kde zaparkovat..., snad všechna parkovací místa v blízkosti vlakového nádraží v Hranicích byla v tento den obsazena a vážně panovala obava, že se den školního výletu nezdaří, opak byl ale pravdou... Pojďme se na něj podívat od začátku...
Pomineme-li parkování, jisté starosti přineslo cca 20-ti minutové zpoždění vlaku společnosti LE, kterým někteří z našich žáků jeli úplně poprvé! Na palubě vlaku nás přivítala usměvavá stewardka, v tu chvíli jsme netušili, že nás bude doprovázet i na zpáteční cestu. Místa k sezení našly všechny děti dle předem udělených pokynů hladce a už se jelo. Do cílové stanice jsme dorazili asi po půl hodince jízdy, ani jsme nestačili vybalit svačiny, zato jsme mohli zhlédnout hned několik dominant bývalého přerovského okresu, totiž kostel v Podhoří, odkud je náš Šimon a zámek ve Veselíčku, poblíž něhož bydlí paní učitelka. Zajímavá byla i zpomalená jízda po historických jezernických viaduktech.
Díky časové rezervě, kterou jsme pro jistotu měli, se nám podařilo dostat se pěšky přes centrum města Přerova k našemu programu č. 1. Během této vycházky jsme měli možnost pozorovat a porovnávat přerovské stavby s hranickými. Zjistili jsme, že jsou větší a prý luxusnější... Děti dostaly také informaci o specifickém zápachu Přerova pocházejícího z místního pivovaru, kterého se opravdu nelze nenadechnout.
Naší zastávkou č. 1 bylo Muzeum Komenského, kde jsme se zúčastnili programu s názvem Neobyčejné dějiny obyčejné školní třídy, zkrátka takové třídy jakou jsme i my! Jednalo se o oživenou komentovanou prohlídku části muzea s řadou zábavných aktivit, která se odehrávala v prostředí 4 školních tříd. Děti si mohly vyzkoušet, jak se sedělo ve starých školních lavicích, jak se psal krasopis, nebo mohly zjistit, k čemu sloužil kalamář či břidlicová tabulka. Ti odvážnější si pak na vlastní kůži zakusili i dřívější školní tresty... Na celý program dohlížel zkušený a vážený pan řídící.
Z muzea jsme se přemístili do městského parku Michalov. Během cesty jsme se podívali za hradby bývalého Přerova a zkoušeli pojmenovat řeku, která Přerovem protéká. Většina dětí správně tušila, že jde o řeku Bečvu. V Michalově jsme se občerstvili, vykonali důležité biologické potřeby, oddechli si různými hrami a poté se přesunuli k ornitologické stanici ORNIS, kde nás čekal program č. 2 s názvem Stromy 1. Velmi laskavá paní lektorka nás provedla parkem a ukázala naše i cizokrajné listnaté a jehličnaté stromy. Děti se hravou formou seznámily s jedinečnými vlastnostmi a zajímavostmi stromů.
Ztráta nově zakoupené hračky nám sice trochu zkomplikovala plynulý přechod k 3. bodu našeho výletního programu, ale nakonec jsme to zvládli a dostali se k programu č. 3, kýženému překvapení, kterým byla návštěva 49. Výstavy kaktusů a sukulentů, kterou pořádá Klub kaktusářů Přerov. Překvapení splnilo svůj účel, tedy nejen u dětí, ale i u kaktusářů, kteří žasli nad pointou našeho celoročního projektu. Lépe jsme zakončit náš kaktusový školní rok nemohli, zakoupené nestárnoucí kaktusy nám jej doma na parapetech budou dlouho připomínat! Zvláště, když díky kaktusářům víme, jak je pěstovat.
Fotogalerie
Mezipředmětové vztahy
O tom, že se dají propojit pracovní činnosti s matematikou, jsme se ve 3. A přesvědčili v pátek 6. června 2025.
Čtení ve 3. A
Děti ze 3. A si velmi oblíbily samostatné čtení v rámci tzv. čtenářských dílen, které se v naší třídě pravidelně konají.
Dopravní výchova
Jarní části dopravní výchovy sice nepřálo počasí, ale užili jsme si ji i tak.
Vyučování ve 3. A
Ve 3. A se učíme na základě souvislostí se zkušeností a podporujeme mezipředmětové vztahy.
Čarodějnická škola ve 3. A
Den, na jehož sklonku se podle tradice upalují čarodějnice, jsme ve 3. A strávili s čarodějnickým programem.