Zelená škola 6. C - učíme se venku
6. C zlomky
Žáci 6. C se vydali v jedné z únorových hodin matematiky ven, aby zjistili, jak to je se zlomky a jejich zadáním. Že zlomek označuje část celku, to už víme. Každá skupinka dostala dvě různá zadání a ta měla vyrýt či jinak vyznačit, nakreslit do podkladu na školním pozemku. Bohužel sníh, který by nám lépe jako materiál posloužil, nám nenapadnul v příhodné době, a tak jsme si museli vystačit s antukou, kterou jsme ale poctivě později upravili do původního stavu, navíc nám zrovna začínalo poprchat, a tak to nebyl problém, přitom jsme našli i hluboké cizí stopy, které jsme se snažili taky zapravit do povrchu dráhy, dokud byla kropena deštěm. Dva obrázky měla každá skupinka vyrobit – různé podstavy – kruh, obdélník, čtverec, … A v nich vyznačit zlomkem zadanou část. Obě části nakonec vyznačovaly stejnou část celku – podstata rozšíření nebo zkrácení zlomku. Uvědomění, že nejde o změnu zadání, což se ani v matematice nesmí, si to jinak vymýšlet, ale že jde o napsání stejného různými čísly ve zlomcích. I když jsme museli pobyt venku kvůli zesilujícímu se dešti předčasně ukončit, moc se nám venku líbilo.
Fotogalerie
Voda v hodině ruského jazyka
I v hodinách ruštiny jsme se snažili během měsíce října přiblížit svými znalostmi k vodě, která je letošním tématem našeho třídního projektu.
Akce v červnu
Jak bude vypadat závěr školního roku a na co se můžete ještě těšit?
Zvuk nebo hluk
Co je to zvuk a jak se měří jeho intenzita? Kdy mluvime o hluku a jak působí na zdraví člověka? Proč se bránit akustickému smogu a kde hledávat ticho?