Zelená škola 6. C - učíme se venku

6. C zlomky
Žáci 6. C se vydali v jedné z únorových hodin matematiky ven, aby zjistili, jak to je se zlomky a jejich zadáním. Že zlomek označuje část celku, to už víme. Každá skupinka dostala dvě různá zadání a ta měla vyrýt či jinak vyznačit, nakreslit do podkladu na školním pozemku. Bohužel sníh, který by nám lépe jako materiál posloužil, nám nenapadnul v příhodné době, a tak jsme si museli vystačit s antukou, kterou jsme ale poctivě později upravili do původního stavu, navíc nám zrovna začínalo poprchat, a tak to nebyl problém, přitom jsme našli i hluboké cizí stopy, které jsme se snažili taky zapravit do povrchu dráhy, dokud byla kropena deštěm. Dva obrázky měla každá skupinka vyrobit – různé podstavy – kruh, obdélník, čtverec, … A v nich vyznačit zlomkem zadanou část. Obě části nakonec vyznačovaly stejnou část celku – podstata rozšíření nebo zkrácení zlomku. Uvědomění, že nejde o změnu zadání, což se ani v matematice nesmí, si to jinak vymýšlet, ale že jde o napsání stejného různými čísly ve zlomcích. I když jsme museli pobyt venku kvůli zesilujícímu se dešti předčasně ukončit, moc se nám venku líbilo.
Fotogalerie
Světový den vody
Tento den, který připadá na 22. března, byl pro nás důležitou příležitostí upozornit na význam vody a na to, jak s ní mužeme šetřit a chránit její zdroje.
Lázeňství u nás
V rámci tématu voda, kterému jsme se v chemii věnovali poměrně důkladně, jsme vytvořili postery na téma Lázeňství v ČR.
Poznej a chraň 8.C - ochutnali jsme naši marmeládu z mišpulí
V prosinci jsme uvařili naši první marmeládu z mišpulí. Jak chutnala? To jsme zjišťovali po vánočních prázdninách.
Krásné Vánoce
Krásné a požehnané Vánoce a v novém roce hodně zdraví, štěstí a studijních úspěchů.